Çocuklarımızın her biri gerek kuruma gerek sınıfa uyum sürecinde, gerek akademik konulara yönelik yaşayabileceği sıkıntılarda alanında uzman öğretmenleri tarafından yakından takip altına alınmakta ve süreci onlar için kolaylaştırmak adına koruyucu önlemler alınmaktadır. Eğitim yılı boyunca uzmanlarımız tarafından düzenli olarak bireysel ve grup çalışmaları ile çocuklarımızın duygu durumları ve uyum süreçleri gözlemlenmekte olup, olağan dışı herhangi bir durumda, uygun çözümler için aile ile birlikte çalışmalar hemen başlatılmaktadır.
Ailelerimizin her konudaki sorunlarını açık yüreklilikle paylaşabilecekleri, çözüm yolları için başvurabilecekleri, çocuklarının gelişimleri ve duygu durumlarına dair bilgi ve destek alabilecekleri danışmanlık hizmetlerimiz; eğitim öğretim saatleri içerisindeki alacakları randevular ile kendilerine rutin olarak sağlanacaktır.
Her çocuğun gelişimini kendine özgü bir süreç olarak değerlendirmek, belli alanlarda akranlarına kıyasla daha fazla desteğe ihtiyaç duyabileceğini göz önünde bulundurmak oldukça önemlidir. Bu doğrultuda sınıf öğretmenleri ile kurum pedagoglarının her bir çocuğun uyum ve gelişimine yönelik sürekli bir gözlem paylaşımı ve ortak çözüm yollarına yönelik gerekli işbirliği sağlanmaktadır. Gerek sınıf içinde çocuğun desteklenmesi, gerek bireysel destek alabilmesi adına uygun yollar belirlenerek uygulamaya geçirilmektedir.
OKULUMUZDA YAPILAN REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Oryantasyon Çalışmaları
Okula yeni başlayan tüm 1. sınıflarımıza ve ara kayıtla gelen öğrencilerimize okulu, sistemi, etkinlikleri tanıtmak; Okulumuz eğitim sistemine uyum süreçlerini hızlandırmak amacı ile sürdürülen bireysel ve grup çalışmalarıdır.
Öğrencileri Tanımaya Yönelik Çalışmalar
Tüm sınıf düzeylerinde, öğrencilerimizi duygusal, sosyal, bilişsel ve davranışsal yönden tanımayı amaçlayan form, envanter ve test uygulamaları; bireysel görüşmeler ve gözlemleri kapsayan çalışmalardır.
Davranış Yönetimi Çalışmaları
Tüm sınıf düzeylerinde öğrencilerimizin okul kurallarına uyum sağlamaları, başarılı ve sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmeleri amacıyla yaş grubuna uygun olarak sürdürülen uygulamalardır. Öğrenme Stilleri Çalışmaları "Her öğrenci öğrenir ama herkes farklı yoldan öğrenir." ilkesinden yola çıkarak hazırlanmış olan Öğrenme Stilleri Programı’nda her öğrencinin öğrenme profili çıkarılarak öğrencilerin öğrenmelerini daha kolay ve kalıcı hâle getirmek hedeflenmektedir.
Güçlü Yönlere Dayalı Karakter ve Değerler Eğitimi Çalışmaları
Öğrencilerin içsel kaynaklarının çeşitli araçlarla belirlenmesine, onları fark etmelerine ve yaşamlarında nasıl kullanabileceklerine odaklanır. Program uygulaması sonucunda öğrencilerin yaşam doyumlarının, iyi oluşlarının, mutluluk düzeylerinin, akademik başarılarının artması; olası sorunlarının ve olumsuz düşünme eğilimlerinin ise azalması beklenmektedir
Yaratıcılık Çalışmaları
Bellekte saklanan bilgileri gereksinim anında hızlı ve akıcı bir şekilde kullanabilmeyi, bir sorunu çözerken zihindeki kalıpları yıkıp özgürce düşünebilmeyi, bir soruna alışılmadık ya da farklı çözümler üretebilmeyi ve verilen basit bir uyarıcıya eklemeler yaparak geliştirebilmeyi hedefleyen; 1-4.sınıflarda yürütülen ev çalışmalarıdır.
Veli Görüşmeleri Ev ve okul yaşantılarını bir bütün olarak ele almak, gelişimsel takip ve destek sürecini karşılıklı iletişim ve bilgi paylaşımı çerçevesinde sürdürmek amacı ile yapılan rutin toplantılardır.Kaynak: https://bilfen.com/tr/ilkokul/rehberlik